Székhely: 5100 Jászberény, Rákóczi út 53. Bejárat: Jászberény, Sportpálya út felől
tel: +36 57 404 200  +36 57 404 201 e-mail: szent.istvan.jaszbereny@gmail.com

Kuratórium elnöke:
Pomázi Imréné

Kuratórium tagjai:
Búsné Szabó Éva
Hajnal Anikó
Kátainé Tasi Tünde
Dr. Szűcsné Fehér Csilla

Az alapítvány bankszámláját az OTP Bank Jászberényi Fiókja kezeli.
Az alapítvány számlaszáma: 11745035-26762809-00000000
Az alapítvány adószáma: 19223151-1-16


A Szent István Sport Általános Iskola és Gimnázium "Talentum" nevet viselő alapítványa 1992-ben szülői kezdeményezésnek köszönhetően jött létre, immáron több mint 30 éve segíti az iskolában folyó színvonalas nevelő-oktató munkát, támogatja a diákok szabadidejének hasznos eltöltését.

Alapítványunk a következő célkitűzések mentén tevékenykedik:
a./ Az iskolai oktatómunka színvonalának, eredményességének növelése: kiemelten az idegen nyelvek és a matematika oktatásában kíván az iskolai lehetőségeknél többet nyújtani a tanulóknak.
Ezen célt az alapítvány az alábbi módon kívánja megvalósítani:
- Az idegen nyelvek oktatását csoportbontással, az ebből adódó magasabb óraszámok többletköltségeinek finanszírozásával, nyelvi szakkörök, nyelvi tanfolyamok, nyelvvizsga előkészítők, versenyek, bel- és külföldi táborok, cserekapcsolatok, tanulmányutak szervezésével, ezek költségeihez való hozzájárulással segíteni.
- Az idegen nyelvi oktatás feltételeit több szakképzett nyelvtanár alkalmazásával, továbbképzések támogatásával, szakkönyvek, oktatási segédeszközök beszerzésével javítani.
- A matematika oktatás korszerűsítését magasabb szintű ismeretek nyújtásával, a számítógépes képzés megújításával, szakkörök, versenyek szervezésével biztosítani.
- Az oktatásban résztvevő tanulók és pedagógusok érdekeltségét növelni a teljesítményhez igazodó juttatási és ösztönző rendszer alkalmazásával.

b./ A diák- és tömegsport fejlesztése és támogatása
Ezen célt az alapítvány az alábbi módon kívánja megvalósítani:
• sportolási lehetőség – iskolán belüli és azon kívüli – biztosításával, különösen
    - tömegsport események szervezésével,
    - iskolai feltételek mellett nem gyakorolható sportok /pl. úszás, síelés, túrázás/ támogatásával, bel- és külföldi tanulási és gyakorlási feltételek támogatásával,
• sportoló diákok és az oktatók érdekeltségének növelésével, elismerésük biztosításával,
• versenyek és az arra felkészítő tréningek /pl. edzőtáborok/ bel- és külföldi szervezésével és ennek támogatásával.

c./ A nevelő-oktató munkát segítő tárgyi eszközök beszerzése

d./ A tanulási körülmények, infrastrukturális feltételek javítása

e./ Szabadidő hasznos eltöltésének támogatása

Az alapítvány a megfogalmazott célkitűzések értelmében oktatási, művelődési és sport célokat kíván megvalósítani.

Az alapítványi vagyon felhasználása:
Az alapítvány vagyonának felhasználásáról az Alapító Okirat rendelkezései, továbbá az alapítványhoz csatlakozó adományozók által meghatározott és a kuratórium által elfogadott feltételek keretei között a kuratórium dönt.
Az alapítvány vagyonává válnak a későbbiekben az alapítványhoz csatlakozó bel- és külföldi természetes személyek és szervezetek feltétel nélküli, valamint a feltételekhez kötött pénzügyi és dologi adományai, amennyiben azokat a kuratórium elfogadja.

a./ A meghatározott célra adott összeget csak az adományozó által meghatározott célra lehet felhasználni.

b./ Az alapítvány vagyonából elsősorban a tanulók sokoldalú fejlesztését, az idegen nyelv oktatását és a matematika, illetve a számítógépes oktatás feltételeinek a megteremtését kell biztosítani.

c./ Az alapítvány céljainak elérése érdekében, vagyonából pályázat útján nyújtható:
• ösztöndíj, támogatás
• alapítványi díj létesítése és odaítélése a tanulókért végzett olyan értékes munkák elismerésére, amelyek az alapítványi cél elérése érdekében elméleti, vagy gyakorlati eredményt hoztak,
• alapítványi díj létesítése és odaítélése tanulóknak olyan tanulmányi és sporteredményekért, amelyek az alapítványi cél elérése érdekében kiemelkedőek,
• alapítványi juttatás bármely olyan megoldás, szervezet, vagy tevékenység finanszírozására, amely jelentős, széles körben hasznosítható eredményt ígér,
• a kuratórium feladata gondoskodni a pályázati kiírásokról, azok nyilvánosságra hozataláról és a beérkezett pályázatok elbírálásról.

Az alapítvány vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végzi. A gazdálkodás során elért eredményét nem osztja fel, azt az alapszabályban megjelölt céljai elérése érdekében folytatott tevékenységére, illetve közhasznú tevékenységére fordítja.

Pomázi Imréné, a kuratórium elnöke


Kedves Szülők! Tisztelt Támogatóink!
Szeretném megköszönni, hogy személyi jövedelemadójuk 1%-ával támogatják a Szent István Sport Általános Iskola és Gimnázium alapítványát. Mindezt iskolánk fejlesztésére, s gyermekeik céljainak megvalósítására fordítjuk.
Bízom abban, hogy a jövőben is számíthatunk támogató együttműködésükre, oktató-nevelő munka támogatására.

A Talentum Alapítvány adószáma: 19223151-1-16
Az alapítvány számlaszáma: 11745035-26762809-00000000
Bank: OTP
Köszönettel:
Pomázi Imréné főigazgató

2017. december 12.
Tehetséggondozó programok bemutatása

1. Képességdiagnosztika és tehetséggondozás vizuális képességfejlesztéssel – /téri-vizuális/
A program célja:
A legfrissebb kutatásokra alapozott vizuális kultúra tanítás módszertana, értékelő és mérő rendszerének kipróbálása és adaptálása

Beválogatás bemutatása:
Vizuális képességmérő tesztek, mérőfeladatok
Kutató csoport létrehozása
2015/16-os tanév szeptemberétől 5. évfolyamon egy (kb. 25-30 fős) vizuális tehetségfejlesztő, - gondozó csoportot hozott létre Kugler Erika kolléganő, amelyben a tehetséggondozás mellett hosszabb távú megfigyeléseket végez.
Hosszabb távon 4 osztály végén, 5. osztály elején a vizuális képességmérő tesztek, mérő feladatok alapján olyan gyerekeket válogatunk be a programba, akik fejlett vizuális képességekkel rendelkeznek, de nem feltétel, hogy a többi tantárgyból is kiválóak legyenek. Szükségszerű alsó (4. oszt) és felsőbb évesek bevonása a mérésekbe: a rajzszakkör és fakultációra járó (7-12-es) tanulók kijelölt képességek szerinti mérése lehetőség az összehasonlító elemzésre az alsóbb évesekkel. A „kifejlett”, „kimenet”, célorientált fejlesztés vizsgálata.
Kontrollcsoport
A kutató csoport mellett 5. évfolyamon egy kijelölt tanulócsoport a kontrollcsoport. Ebben a csoportban vegyes képességű diákok tanulnak, kiemelt vizuális fejlesztés nem történik, csak alapóraszámban tanulják a vizuális kultúra tantárgyat.

Gondozás bemutatása:
A kolléganő egy vizsgálatot indított, amelynek lényege, hogy egy-egy tanulóról több éven át gyűjtjük az információkat a kutatásban megjelölt képességek szerint. Minden kijelölt vizuális képességről négy éven gyűjti az információt, ami jól elemezhető képet ad a fejlődésről, fejlesztésről.
Értékelési forma: képességtesztek és rajzi portfólió.
A kutatás évei alatt a tanulók teszteredményeit rajzi (képző-, ipar- és népművészeti tervező és leképező, illetve szabad témájú alkotásait), illetve félévente két munka terveit és vázlatait is portfólióban gyűjtjük és meghatározott értékelési kritériumok szerint értékeljük.
A gyerekek vizuális fejlődése nem lineáris, hanem spirális, azaz ugrásszerű, ezért egy-egy komplexebb vizuális képességet, nagyobb kompetenciát bizonyos időszakonként (félévente, évente) mérünk. A portfólió az egyes fejlődési szakaszokból rögzít összehasonlító elemzésre alkalmas feladatmegoldásokat.

Három fő mérési területet jelöltünk meg a munka során:
1. a kutatócsoport tanulóinak meghatározott vizuális képességek szerinti fejlődése;
2. a kontrollcsoport tanulóinak meghatározott vizuális képességek szerinti fejlődése;
3. bizonyos tantárgyakra való áthatás, kompetenciák; tanulók kijelölt tantárgyakra vonatkozó eredményeinek alakulása (javulás, stagnálás, romlás).

+ 1   Felsőbb éves rajzszakkörre és fakultációra járó (7-12-es) tanulók kijelölt képességek szerinti mérése további lehetőség az összehasonlító elemzésre az alsóbb évesek eredményeivel. Ez segítené a célorientált fejlesztést.

Fejlesztendő és mérendő kiemelt képességek
Összesen 4-5 kiemelt képesség mérése:
1. Vizuális kommunikáció (részképesség: felismerés, értelmezés, vizuális elemzés, leképzés, konstruálás, anyag-eszköz alkalmazás, manipuláció, rekonstrukció, absztrakció, szimbolizáció, komponálás, kreativitás);
2. Térszemlélet (részképességek: vizualizáció, képzeleti munka, pszichomotoros komponensek, vizuális memória;
3. Műelemző képesség (befogadóképesség; spontán ítélet, felismerés, értelmezés, érzelmi viszonyulás és értékelő állásfoglalás, indokolt ítélet);
4. Színérzék (színérzékelés, színértelmezés, érzelmi viszonyulás, színhasználat).

Tantárgyak közötti áthatás vizsgálata
Nemcsak vizuális képességeket vizsgálunk, hanem kompetenciákat. Két kompetencia vizsgálata jól leírja fejlesztésünk más tantárgyakra történő hatásait.
Két fő kompetencia vizsgálata:
1. Problémamegoldó gondolkodás (pl. tervezés komplex művelete)
2. Kreativitás

Új terület: médiakompetenciák
Felhasználandó mérő rendszerek, tesztfeladatok: A mérésekre, mint legobjektívebb mérési lehetőség, kész vizuális képességmérő tesztfeladatok, adatbank áll rendelkezésre, a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoport kidolgozott online feladatai, amelyet a technika teremben, számítógépen elvégezhetnek a tanulók (résztervben kifejtve).

A program megvalósulásának biztosítottak a személyi feltételei:
Kugler Erika mesterpedagógus, az intézmény vizuális és környezetkultúra szakos tanára vezeti a képességdiagnosztika és tehetséggondozás programunkat. Erika nagy szerepet játszik abban, hogy az intézményünkben a művészeti nevelés ötvöződik a tehetséggondozással, mely az iskolánkban folyó vizuális kultúra tantárgy nyújtotta fejlesztési lehetőség tudatosabbá tételét segíti. Fejlesztendő és mérendő kiemelt képességek, kompetenciák: a vizuális kommunikációs képességek, a térszemlélet, a műelemző képesség, a színérzék; a problémamegoldó képesség, a kreativitás és a digitális kompetenciák. A Magyar Rajztanárok Országos Egyesülete kiemelkedően magas színvonalú művészetpedagógiai és művészeti munkásságának elismeréseként emlékérmet adományozott Kugler Erika tanárnőnek, a Szent István Sport Általános Iskola és Gimnázium rajz- és vizuális kultúra szakos tanárának. A díjat ünnepélyes keretek között Szalai József az egyesület elnöke és Boldizsárné Kovács Gizella vezető adták át a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnáziumban 2017. március 5-én.

Hatásvizsgálat bemutatása:
I. Tanév
5.C osztály
Fejlesztő munka: képesség fejlesztések köré felépített tevékenységek, feladatok, projektek.
Tanulók munkáinak dokumentálása az egész tanév folyamán megtörtént.
A tanulók értékelése a feladatsorok és projektek elvégzése után folyamatosan, az összegző értékelés jeggyel és szövegesen tanév végén megtörtént.
A tanulók portfóliós anyagainak gyűjtését a vázlatfüzetbe dolgozással, a térbeli (3D) munkák tárolását a fotó- és videódokumentációval oldottam meg. Az első időszakban a feladatsorok vagy projektek értékelésére, a Vizuális Alkotó képesség – Vizuális Befogadó képesség értékelőlapokat alkalmaztam, melyet Kárpáti Andrea, az ELTE professzora a rendelkezésünkre bocsátott. Az Amszterdam School of the Arts tanára, Folkert Haanstra által kidolgozott mérőrendszer, „képes önértékelő lap” 12-18 éves diákok számára készült, mely a kiemelt képességek közül nagyon jól alkalmazható a gyermekek problémamegoldó képességének, kreativitásának és műelemző képességének mérésére. Az értékelőlapot tanár és diák egyaránt kitöltheti. Egy projekt, vagy munkadarab értékelése legalább két értékelőlap kitöltésével történt. Ha a gyermekek csoportban végezték a feladatot, saját magukról és egymásról is kitölthettek egy-egy értékelést. Ha több személy (tanár, diáktárs, a diák saját maga) értékelte a munkát, tanárként objektívebb összegzést tudtam készíteni a reflexiók összevetése alapján. Egy félévben legalább két produktumot értékeltünk ezzel az értékelőlappal. Az évente négy-öt értékelőlap eredményeinek összegzése, valamint a vizuális képességmérő tesztek százalékos eredménye reális képet ad tanév végére a diákokról, segíti a szöveges értékelés megírását. Az értékelőlap kidolgozása az amszterdami egyetemen folyamatban volt. A diákjaim mérése mellett az értékelőlap használhatóságát is tesztelnem kellett. Elemző beszámolót, ha szükséges, módosító javaslatot írtam a tesztről a szakmai partnernek.
Digitális kompetenciák fejlesztése: Már a mesterprogram indulásának elején bővült a kiemelt képességek száma a digitális kompetenciákkal, médiahasználattal. Az új tantervben kiemelt hangsúlyt kapott ez a terület. A mesterprogram feladatait úgy tervezem, hogy a manuális fejlesztőmunka mellett a média is eszköze legyen a feladatok megoldásainak, illetve a diákok digitális kompetenciáit is eddzük.
Az első félévi munka főleg a diákokról információk gyűjtésével, képességeik megismerésével telt, illetve a diákok is megismerték a program lényegét, értékelési formáit.
A kolléganő munkájának részét képezte, hogy feltérképezze a vizuális képességmérő rendszereket. Szakmai partner mérőfeladatokat bocsátott rendelkezésére, mely különféle képességek fejlesztésére és mérésére alkalmas. Lehetősége nyílt kipróbálni, illetve tovább fejleszteni, kiszélesíteni, komplexebb képességek fejlesztésére az egyes feladattípusokat.
A program mérési rendszerének kidolgozása hosszabb elgondolást igényelt. Az 1. tanévben a méréseket papír alapú tesztekkel végeztük. Kárpáti Andrea professzor közvetítésével felvettem a kapcsolatot Babály Bernadettel, aki a térszemlélet tesztek kidolgozója, és nagy segítséget nyújtott abban, hogy a tesztjeit kipróbálhattuk. Tanév végén, májusban papír alapú téri teszteket kaptunk 5. és 8. osztály számára. Így sikerült a mesterprogramos 5. C osztály, és a kontroll 5. B osztály térszemlélet mérését megoldani. A 8. osztályos mérések is nagyon jó eredménnyel zárultak és megerősítették tanári munkánk eredményességét. Nagyon tanulságosak voltak feladattervezés szempontjából is.
A májusi mérések eredményeinek összegzésével az 1. tanévben a mesterosztály kiemelt képességeinek mérése, értékelése tesztfeladatokkal és portfólióval lényegében majdnem megvalósult, kivéve a színpercepció, színérzék mérését. A színérzék fejlesztése hangsúlyt kapott a fejlesztőmunka során, de objektív mérőrendszerrel történő ellenőrzése nem történt meg, mert a színpercepciós tesztek még nem álltak rendelkezésünkre, kidolgozásuk még folyamatban volt.  Erre a következő évben került sor.
 Az eredményekről a szülők és tanulók számára a jeggyel történő értékelés mellett szöveges értékelést készült minden tanulóról, amelyet a bizonyítványuk mellé betétlapként kaptak kézbe. Az értékelés szövegezését a szakmai partner is ellenőrizte, valamint az igazgatóval, az iskolapszichológussal és az osztályfőnökkel is megtörtént az egyeztetés.  A szöveges értékelés részletezi a szülők és gyermekek számára is értelmezhető módon a képességeik, személyiségük jelenlegi szintjét.
Az egyik leglátványosabb értékelési mód a portfólió bemutatása, amely kiállítás és film formájában történt meg az Iskolagalériánkban. A diákok legjobb munkáiból egy kiállítást rendeztem. A tanulói munkák mellett az első év élményeiről a gyermekekkel készítettünk egy filmet, amelyben a tanulók is beszélnek a programról és saját és társaik munkájáról. A film a kiállításmegnyitón került bemutatásra, amelyen a szülők és a tantestület tagjai is részt vettek. A kiállítást, Pomázi Imréné igazgató nyitotta meg.
A kiállításon bemutatott és a honlapon megtekinthető film linkje:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL8k6-IJ1Zvh7MLzNKKkfsssYWh5uuadhu

II. Tanév
6.C osztály
A következő tanév az előző év eredményeinek publikációjával kezdődött a bécsi InSEA konferenciával és a kiállítással az AMAPED házban. A bécsi konferencia után Budapesten a Deák 17 Ifjúsági Galériában tartottunk beszámolókat, előadásokat a bécsi élményekről. (VIMM8 2016.10.15.)
A Mesterprogram a 6.C osztályban folytatódott;
Az előző tanév során a mérés és értékelés papír alapú tesztekkel valósult meg. 6. évfolyamon sikerült megvalósítani az online típusú vizuális képességmérést, amely összefüggött egy másik kezdeményezéssel, mely a „mesterprogram 5. évfolyamon történő újraindításaként” is felfogható. A szakmai partner Kárpáti Andrea professzor Szakmódszertani pályázatot adott be a Magyar Tudományos Akadémiához, mely díjat is nyert. Címe: MTA-ELTE Vizuális Kultúra Szakmódszertani Kutatócsoport, Moholy-Nagy Vizuális Modulok — A 21. Századi Képi Nyelv Tanítása, 2016-2020. A pályázat célja, egy, a törzsanyagot kiegészítő moduláris rajztanterv kidolgozása, amely szerint a modulok választhatók lennének, alkalmazkodva az adott település (vizuális) kultúrájához és az iskola lehetőségeihez, a tanulók vágyaihoz és a tanár habitusához. A tanítási, tanulási program megírására, és a kísérleti program tanítására rajztanárokat kértek fel, köztük Kugler Erika kolléganőt is.

A 6.C mesterprogramos osztállyal párhuzamban tehát az 5.A és 5.B osztályokban „újraindult” a vizuális képességfejlesztő program. A kutatókkal együtt dolgozva könnyebb volt megvalósítani a 6.C osztályban és a 6.B kontroll osztályban az online méréseket. A kutatók a Szakmódszertani pályázathoz speciális teszteket dolgoztak ki a vizuális képességek mérésére: TCT kreativitás teszt, pszichológiai immunkompetencia, színpercepció, vizuális kommunikáció, térszemlélet, kombinatív és divergens gondolkodás. 5 évfolyamon és 9-es kontroll osztályunkban elvégeztük a Szakmódszertani pályázat tesztjeit online környezetben, melyet a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoport Diagnosztikus mérések fejlesztése eDia rendszer tesz lehetővé. A szakmai partner Kárpáti Andrea professzor segítségével három doktorjelölt tanárral (Tóth Alisa, Babály Bernadett, Simon Tünde) sikerült megbeszélni, hogy a 6.C mesterosztály és a 6.B kontroll osztály számára is készítsenek térszemlélet, és színpercepció, vizuális kommunikáció teszteket. Ezzel megvalósul a színérzék mérése is, amelyre eddig nem volt mérőrendszerünk. A teszteket többször is elvégezték a diákjaink online környezetben. A tesztek kiértékelését iskolai szinten százalékos értékekkel elvégeztem. A kutatók beszámolókat küldtek a mesterprogramos és kontroll osztályokról, melyet diákjaink az előző évben 5. évfolyamon papír alapon, 6. évfolyamon pedig már online  végeztek. A teszteredmények az ország más iskoláinak teljesítményével összehasonlítva is elemezhetővé váltak. Az országos méretű statisztika kiemelkedő eredményeket mutatott iskolánk diákjairól. A kutatók kérték, hogy ha új a mesterprogramos munkákat is érintő teszteket dolgoznak ki, segítsük kipróbálással, véleményezéssel munkájukat. A mérőrendszerek ismerete, segíti a tudatosabb tananyagszervezést, fejlesztőmunkát. Míg a nagy online teszteket a diákok csak félévente fogják végezni a továbbiakban, a 6.C osztályban a feladatok értékeléséhez továbbra is a holland vizuális alkotás és befogadás értékelőlapokat alkalmaztam.
A jövőben megoldandó feladata a mesterprogramnak a tantárgyi áthatások vizsgálata. A térszemlélet tesztek kapcsolatot mutatnak a matematikai kompetenciákkal, a műelemzőképesség a szimbolikus gondolkodással (irodalom), a jövőben szükséges lenne a kombinatív és divergens gondolkodás teszt elvégzése, amely a kreativitáson kívül szintén méri a matematikai logikát.
Mivel az 5. évfolyam Tanítási tanulási programjának célja a média és a digitális kompetenciák fejlesztése, újszerű feladatok kerültek be a 6.C osztály mesterprogramjába is.
Tanév végi értékelések: A mesterprogramos osztály tanulóinak év végi szöveges értékelése az online tesztek százalékos eredményeivel bővült. A kidolgozott szöveges értékelést az MTA Szakmódszertani osztály értékelésére is átvette a kutatásvezető.  
Tanévzáró kiállítás: Az év végi három osztályban történő mérés és értékelés, és a számos iskolai program miatt a mesterprogramos 6.C osztály és az MTA Szakmódszertani pályázatos 5.A és 5.B osztály zárókiállítása 2017/18-as tanév évnyitó kiállítása lett. A kiállítást Kárpáti Andrea professzor és Pomázi Imréné igazgató nyitották meg.  A kiállításon jelen volt Dr. Tóth Tibor egyetemi tanár (Eszterházi Károly Egyetem).


2. Gyorskorcsolya program – testi kinesztetikus
Célja: Tehetséges gyerekek kiválasztása és fejlesztése a korcsolya utánpótlás részére

Beválogatás bemutatása: A leendő első osztályos gyerekek kiválasztása megtörténik áprilisban a fizikai felmérések keretében.
A szeptemberi hónapban pedig sor kerül a tehetséges és a korcsolyázó gyerekek kiválasztása a szakkörbe.
Kiválasztás alapja: fizikai fejlettség, korcsolyázáshoz szükséges speciális feladatok teljesítése pl.: ugróerő, gyorsaság, mozgáskoordináció
A szakkör mellett igazolt versenyzőként lehetőséget biztosítunk az iskola tanárai által vezetett egyesületi munkába való bekapcsolódásra is.

Gondozás bemutatása:
A tehetséggondozó program megvalósításához megfelelő szakemberekkel rendelkezünk. 2 kollégánk a terület elismert szakembere, részt vesz a MOKSZ kiemelt edzői programjában, 4 kollégánk korcsolyaedzői képesítéssel rendelkezik.
A tehetséges gyerekek heti 2 alkalommal vesznek részt szakkörön. A foglalkozáson játékos feladatokon keresztül ismerkedhetnek meg a korcsolyázás technikájával. A JSE korcsolya szakosztály versenyzői heti 5 alkalommal vesznek részt az edzéseken, amelyek 2-3 órásak. Nyári edzőtáborokon is részt vesznek sportolóink, amelyek Mátrafüreden, Tiszafüreden és Jászberényben kerülnek megrendezésre. Biciklis edzésekkel, erősítő, valamint imitációs gyakorlatokkal készülnek fel nyáron a téli verseny időszakra. Augusztustól hétvégi összetartásokon vesznek részt Budapesten, ahol az utánpótlás keret munkájába kapcsolódnak be gyerekeink. Négy tanulónk az utánpótlás programba is bekerült, ami azt jelenti, hogy a nemzetközi versenyeken válogatott színekben képviselik hazánkat.

Hatásvizsgálat bemutatása:
A több éve folyó program eredménye, hogy a gyerekek megtanulják a helyes technikát, és a legügyesebbek bekerülnek a JSE korcsolya szakosztályába. Nemzetközi, országos, és diákolimpiai eredmények mutatják a program hasznosságát, jelentőségét.


3. Idegen nyelv tehetséggondozó program felső tagozatban
Célja: Főbb céljaink közé tartozik az alapfokú nyelvvizsgára való felkészítés, a versenyfelkészítés, a felvételire való felkészítés.

Beválogatás bemutatása:
Az 5. évfolyam kezdetén a tanulók szintfelmérő tesztet írnak, és az itt elért eredményük alapján kerülhetnek be a programba. Felsőbb évfolyamon is a szintfelmérő sikeres teljesítése után lehetőséget biztosítunk a programban való részvételre.

Gondozás bemutatása:
Szakköri keretek között lehetőség van a tananyag alaposabb elmélyítésre, több oldalról való megközelítésre, lehetőség van versenyfeladatok gyakorlására, nyelvvizsgára való felkészülésre, vizsgahelyzetek, versenyhelyzetek megteremtésére, melyek a tanulókat jobb teljesítményre ösztönzik. Felkészítjük a gyerekeket a hatékonyabb információszerzésre a világhálón. A tanult idegen nyelvet beszélő országok földrajának, történelmének, kultúrájának, hagyományainak alaposabb megismertetése.
Célnyelvi szövegek keresése, olvasása, feldolgozása.
Rövid filmek megtekintése, melyek segítségével a tanulók szókincsét, kiejtését fejleszthetjük szerepjáték, szituációs játék formájában.
Az Idegen nyelv tehetséggondozó programban dolgozó pedagógusok többsége különböző nyelvvizsga központokban nyelvvizsgáztatóként is tevékenykedik, egy kollégánk pedig angol nyelvből mesterpedagógus szakértői feladatokat is ellát.

Hatásvizsgálat bemutatása:
Az elmúlt években megszerzett nyelvvizsga eredmények alapfokon a 8. osztály végén:
2013. 7 fő, ebből 5 komplex, 2 szóbeli
2014. 16 fő, ebből 13 komplex, 3 szóbeli
2015. 9 fő komplex
2016. 16 fő , ebből 14 komplex, 1 írásbeli, 1 szóbeli
2017. 16 fő, ebből 14 komplex , 2 szóbeli
Versenyeken elért eredményeink:
2017. városi verseny, 6. osztály 1. helyezés
2016. Gyakorlóiskolák idegen nyelvi prezentációs versenye Eger:
7. osztály 2-3. helyezés.
Az idegen nyelvi kompetenciaméréseken 5-10 %-kal magasabb eredményt érnek el a tehetséggondozó csoportokba járó gyerekek.
Hasznát veszik a gyerekek a programban szerzett többletismereteknek a testvériskolánk diákjaival való kapcsolattartásban, idegen nyelvi rendezvényeken, tanulmányutakon.

Pomázi Imréné, a kuratórium elnöke

"Van merszed hozzá? Akkor alkoss és játssz!" - Betekintés a kreatív írásba

A művészeti élmény-és alkotásközpontú, komplex tehetséggondozó programot heti kétórás szakkör formájában valósítjuk meg a 7-11. osztályosokból válogatott 20 érdeklődő, nyitott, alkotókész, tehetséges diáknak. A műhelymunkák során megismertetjük tanulóinkat különféle olvasási technikákkal, azok gyakorlati hasznával, a kreatív írás módszereivel, a slam poetry mozgalommal. Az irodalom tananyagból olyan műveket, műfajokat válogatunk, melyek a korosztály érdeklődéséhez közel állnak, a művekben rejlő emberi-erkölcsi-társadalmi kapcsolatok megérintik a tanulókat. Abból indulunk ki, hogy a szépirodalom olvasása, a színházi élmény azért fontos, mert nemcsak jó kikapcsolódási forma, de segít az általános műveltség megszerzésében. A szépirodalmat olvasók empatikusabbak, kreatívabbak, és kritikusabban dolgozzák fel az információkat. Inspirációként a Petőfi Irodalmi Múzeum megtekintésével összekötött közös színházlátogatást tervezünk. 
Az Innovatív tanulási környezet kialakítására és komplex tehetségsegítő programok megvalósítására kiírt NTP-INNOV-21-0158 pályázatban a Talentum Alapítvány 1 690 000 Ft-ot nyert.
A projekt kezdete 2021.07.01.
A projekt vége: 2022.06.30.
A pályázat megvalósítói: Pomázi Imréné, Dr. Szűcsné Fehér Csilla, Fekete Viktória, Stelkovicsné Kreuter Anikó
A pályázat kiírója ás támogatója: Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, Miniszterelnökség Családokért Felelős Tárca Nélküli Miniszter, Nemzeti Tehetség program


Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által "A hazai és a határon túli művészeti tehetséggondozó programok támogatása” címmel kiírt nyílt pályázatra Kugler Erika mesterpedagógus nyújtotta be a „Szent István" projekt - Iskolánk százéves centenáriuma alkalmából” című pályázatát. Szerződés száma: NTP-MŰV-18-0020. A pályázat értékelése alapján a Támogató a 12811-36/2018/ESELYT számú, a pályázat nyerteseiről készült nyertes döntési lista alapján 1 250 000 Ft vissza nem térítendő támogatás odaítéléséről döntött a javunkra.
Iskolánk 2019-ben ünnepeli fennállásának 100 éves évfordulóját. Ennek emlékére szeretnénk megvalósítani névadónkról, Szent Istvánról elnevezett projektünket. A cél tehetséges tanulóink számára lehetőség teremtése maradandó érték alkotására iskolai környezetünkben. E projekt keretében egy emlékfal kialakítására kerül sor: az iskola első emeletén az üvegfal feletti felület olaj táblaképekkel történő díszítésére, és az ezzel kapcsolatos tanulói munkákból egy állandó kiállítási anyag létrehozására.
Ennek keretében kerül sor 2018. október 25-én a Családi Művészeti Délutánra. A Családi Művészeti Délután egy 4 órás élményalapú interaktív csoportos foglalkozás szülők, hozzátartozók bevonásával.
Időpont: 2018. 10. 25. csütörtök. 15. 00
Helyszín: Szent István Sport Általános Iskola és Gimnázium Iskolagalériája, informatikaterme, rajzterme.
Részvevők: A tehetséges tanulók és szüleik, testvéreik
Projektíró és felelős: Pomázi Imréné, Kugler Erika
A feladatot végző tanárok: Fekete Viktória, Goda Krisztina, Kugler Erika, Miklósné Kis Ildikó, Palkó-Deli Andrea.
Programok:
14.50 Gyülekező az Iskolagalériában.
15.00 Pomázi Imréné igazgató köszöntője az Iskolagalériában. A projekt és programjainak bemutatása - Kugler Erika.
15.15 „Családi csapatok” kialakítása, feladatok bemutatása.
15.30 Vetélkedő

1.     15. 30-16.15

Feladat: Interaktív művészettörténeti vetélkedő a magyar művészetről (építészet, festészet, szobrászat és iparművészet).

2.     16.30-17.15

Feladat: Választható magyar festményről, szoborkompozícióról élőkép készítése csapatonként, majd néhány perces dramatikus játék.

3.     17.30-18.15

Feladat: Választott festményhez képátirat, parafrázis készítése festő, vagy grafikus technikával színesben, vagy fekete-fehérben.

18.30-19.00 Zárás, eredményhirdetés
A kávézóban tea és sütemény várja a Kedves Vendégeket.
A programokról fotódokumentáció készül.

Kedves Szülők! Tisztelt Támogatóink!
Szeretném megköszönni, hogy személyi jövedelemadójuk 1%-ával támogatják a Szent István Sport Általános Iskola és Gimnázium alapítványát. Mindezt iskolánk fejlesztésére, s gyermekeik céljainak megvalósítására fordítjuk.
Bízom abban, hogy a jövőben is számíthatunk támogató együttműködésükre, oktató-nevelő munka támogatására.

A Talentum Alapítvány adószáma: 19223151-1-16
Az alapítvány számlaszáma: 11745035-26762809-00000000
Bank: OTP
Köszönettel:
Pomázi Imréné főigazgató

Talentum alapítvány

KRÉTA e-napló

KRÉTA elektronikus ügyintézési rendszer

Integrált Könyvtári Rendszer

Heti étlap

Iskolánk részt vesz az európai közösség pénzügyi támogatásával finanszírozott európai iskolagyümölcs-programban

Jelentkezési lapok

Széchenyi terv