2021/22. tanévben az akkori 4.a osztályos tanulókkal elkezdtem az EKOP 1. évadjának programját, melynek keretében megismerkedtünk az Erősségkerttel, annak virágjaival, az erősségekkel, majd heti rendszerességgel feldolgoztunk néhányat. Ezen kívül az erősségközpontú kifejezések használatával, a tanév során felmerülő pozitív vagy esetleg negatív történéseknél igyekeztem felhívni a figyelmüket és érzékenyíteni őket az erősségek megfelelő használatára, azok hasznosságára. Ezekkel a módszerekkel könnyebben tudjuk formálni a viselkedésüket, és ösztönözni őket a pozitív fejlődésre. Segítünk nekik megérteni az erősségeiket, illetve hogy felismerjék, hogyan alkalmazhatják ezeket életük különféle területein.
A 2022/23. tanévben az Erősségközpontú Oktatási Program 2. évadjának témáival folytattam a munkát heti 1 szakkörön az 5.a osztály tanulóival.
Mindemellett ebben a tanévben az 1.b osztályban napközis foglalkozás keretében heti egy alkalommal a kicsikkel is elkezdtem az EKOP-os foglalkozásokat. Megismerkedtünk a Kíváncsiság, Kedvesség, Hála és Humor erősségekkel. Kreatív foglalkozásokkal, drámapedagógiai elemekkel, énekekkel, mondókákkal színesítettem az együtt töltött időt.
Ezek a karaktererősségek eltemetett kincsekként is aposztrofálhatók, melyek arra várnak, hogy felfedezzék őket. A 24 erősség mindenkiben benne van, kivétel nélkül, személyiségünk részei. A különbség pusztán az, hogy vannak olyanok, amelyeket jobban használunk és vannak, amelyeket kevésbé.
Az erősségközpontú megközelítés legfőbb ereje abban rejlik, hogy tudatosul a gyerekekben az, hogy vannak erősségeik, ezek energizálják őket és belső erőforrásokat biztosítanak számukra, növelik a boldogságszintjüket, valamint hozzájárulnak ahhoz, hogy a nehézségekkel könnyebben megbirkózzanak, és bizonyítottan csökkenti a későbbiekben a depresszió kialakulásának lehetőségét.
Ezért az erősségközpontú gondolkodásmód koncepciója az erősségek fejlesztésére való törekvés.
Létezik egy kulcsszó ebben a programban, amely nem más, mint a VIRÁGZÁS.
Ez nem más, mint a teljes jóllét, a boldogság. A program ennek eléréséhez nyújt elméleti és gyakorlati tudást különböző életkoroknak megfelelően.
A második évad témája a PERMA-V modell megismerése. Martin Seligman, a pozitív pszichológia egyik kiemelkedő alakja, megalkotta a „well-being” elméletet, mely szerint a boldogságnak 5 összetevője van.
Ez nem más, mint a POZITÍV ÉRZELEM, az ELMÉLYÜLÉS EGY TEVÉKENYSÉGBEN, a POZITÍV KAPCSOLATOK, az ÉRTELEM, a SIKERÉLMÉNY, illetve a nemrég hozzákapcsolt VITALITÁS. Ezek angol megfelelőinek kezdőbetűi adják a PERMA-V modellt.
A tanév során 4 projektet sikerült feldolgoznunk a csoporttal.
A Pozitív kapcsolatok témában készítettünk ún. szociális atomot, ennek segítségével próbáltunk kicsit magunkba nézni, ki az, aki közel áll hozzánk, ki az, aki nem, ezen hogyan tudnánk változtatni. Egyáltalán szeretnénk-e? Készítettünk gondolattérképeket. „Legyünk még jobb osztályközösség” feliratú táblát készítve célul tűzték ki ennek elérését.
Az Értelem projektnél a közelebbi és távolabbi célok megnevezéséről és az azok eléréséhez szükséges lépésekről beszélgettünk. Ehhez készítettünk 2 tablót. Az egyik az osztály, mint közösség céljáról a másik pedig általánosságban a célokról szólt.
A Vitalitás projektnél ún. vitalitás szigeteket készítettünk, az energiagazdálkodás (a testünk energiájával való gazdálkodás), az alvás, a táplálkozás és a fizikai aktivitás volt a téma. Ehhez kapcsolódóan a kialakított csoportok a tornateremben vonták be a társaikat egy kis mozgásba, volt NIA tánc tanítás, táplálkozással kapcsolatos totó kitöltés és lett volna jóga bemutató, ami sajnos betegségek miatt elmaradt.
Végezetül a Sikerélmény projekt következett. Elkészítettük az idővonalunkat, mit sikerült megvalósítanunk a tanév során, kiben milyen érzések vannak, milyen erősségeink fejlődtek, mi az, amit máshogy csinálnánk.
Természetesen van folytatás, a 2023/24. tanévben folytatjuk a munkát a 6. osztályban illetve a 2.b osztályban is. A 2. évad PERMA-V modelljének két megmaradt elemét, a Pozitív érzelmek és az Elmélyülés projekteket dolgozzuk fel, kiegészítve a Boldogságórák ehhez szorosan kapcsolódó elemeivel, témáival. A 2. osztályos tanulókkal pedig tovább ismerkedünk az erősségekkel, növesztjük az erősségkertünkben pompázó virágjainkat.
Bathóné Szaniszló Rita
EKOP tájékoztató pedagógusoknak és szülőknek
Talentum alapítvány
Jelentkezési lapok
Általános Iskola
- Tavaszi játszóház
- Focizni tudok
- A „jövő tudósai” - ABAS-Városi matematikaverseny 2024
- "Tavaszi szél" népdaléneklési verseny
- Vers- és prózamondó verseny 3-4. évfolyam
- Április
- Happy-hét 2024
- Öltözz a könyvedhez!
- Hol volt, hol nem volt...
- Egészségnap
- Pénz7 - 2024
- Március
- Városi idegen nyelvi szépkiejtési verseny
- Február
- Január
- Kockaland városi verseny 1. forduló
- „Katonai légi járművek” című rajzpályázat
- Sítábor
- Karácsonyra hangolódva
- Szeretetcsoki 2023
- December
- November
- Adventváró játszóház
- Csodaláda
- Darules 2023
- FELHÍVÁS-mézeskalácsfalu építésre
- Márton napi forgatag
- Október
- Énekkaros tanulmányi kirándulás
- Nyílt tanítási órák az első osztályokban
Gimnázium
- Tavaszi Tehetségkutató Művészeti Fesztivál
- Szent István Diáknap 2024
- A 2024-2025-ös tanévben 9. évfolyamra jelentkező tanulók ideiglenes felvételi jegyzéke
- Diákutazási program
- Közösségi szolgálat
- A Nemzeti Tudósképző Akadémia februári hírlevele
- Jégre fel!
- Nobel-díjasok és tehetséges diákok XXI. találkozója - 2024
- Szántai kupa 2023
- Diákparlament
- Gödöllői program 2023. december 09.
- '56-os program a Rákóczi Szövetség támogatásával
- Jászkürt-megjelenés
- Ünnepi megemlékezés
- Jászsági Bűnmegelőzési és Drogprevenciós verseny - középiskola
- OTP pénzügyi vetélkedő
- Gödöllői laborgyakorlat
- Díjátadó a Megyeházán
- Akadályfutás
- Kirándulás a Partiumba
- Találkozás Farkas Bertalannal
- "Gyökereink"-rendkívüli történelemóra
- Rákóczi Szövetség programja
- Fair play kupa foci körzeti verseny
- "PETŐFI SZAVA ZENGETT"
- Szemelvények az osztálydekorációkból
- SIOSZ GÁLA-LINDI SIKERE
- Jégre fel!
- "Ép testben ép lélekkel" (2023.február)
- Parlamenti Ifjúsági Napok 2022
Testvériskola
- Vechtai kiándulás
- Vechtai üdvözlet
- Pater Andreas üdvözlő szavai (2019. október)
- Vechtai élmények-a diákok szemével (2019. március)
- Városunk és Vechta 25 éves barátsága (2018. szeptember)
- A vechtai St. Thomas Kolleg 2017. évi évkönyvében iskolánk is helyet kapott
- A zene összeköt (2017. október)
- Látogatás a domonkosrendi St. Thomas iskolába (2016. október)
Gyorskorcsolya
- UTÁNPÓTLÁS ORSZÁGOS BAJNOKSÁG
- GYORSKORCSOLYA DIÁKOLIMPIA SZEKSZÁRDON
- JUNIOR VILÁGBAJNOK A MAGYAR NŐI VÁLTÓ
- Gazsi Noémi sikere
- Rövidpályás Gyorskorcsolya Diákolimpia Regionális Döntő Jászberény
- 8. Jász-Kupa nemzetközi verseny
- SPORTGÁLA 2024
- 31. ALTA VALTELLINA TROPHY / Bormio, Italy
- I. Divíziós verseny-gyorskorcsolya
- 30. Csizmadia Kupa
- Hanse CUP - Rostock Németország 2023.10.20-22.
- Alpok Adria Kupa 1.forduló
- Olympic Hopes
- Gyorskorcsolya- Lindi sikere
- STEZ CUP 2023. szeptember
- Sportbüszkeségeink
- Év végi sportverseny-összefoglaló
- Európa Kupa (Torino)
- Gyorskorcsolya Diákolimpia Sátoraljaújhely
- Jász Kupa 2023. január 20-22.
- Gyorskorcsolya világbajnokságra készülve
- Alpe Adria Trophy 2022
- Mikulás kupa 2022. december
- Gyorskorisaink sikerei
- Divíziós Verseny - 2022.10.22. - Budapest
- Olympic Hopes 2022 – Budapest
- STEZ CUP 2022, Spisska Nova Ves
- Schőnborn Melinda sikere
- Rövidpályás gyorskorcsolya diákolimpia országos döntő
- Dobrán Réka sikerei
- Pillanatképek a Diákolimpiáról
- Jeges sportvetélkedő
- Junior Országos Bajnokság
- 6. JÁSZ-KUPA
- Mikulás Kupa-2021
- Gyorskorcsolyaverseny Debrecenben
- Alpe Adria Trophy 1.
- Olympic Hopes
- Danubia kupa Szlovákiában
- Támogatott tehetség