Székhely: 5100 Jászberény, Rákóczi út 53. Bejárat: Jászberény, Sportpálya út felől
tel: +36 57 404 200  +36 57 404 201 e-mail: szent.istvan.jaszbereny@gmail.com

Iskolánk a 2024/2025-ös tanévben pályázat útján elnyerte a Boldog Iskola címet. Ennek előzményeként az előző 3 évben részt vettünk az Erősségközpontú Oktatási Programban. Ez a program ettől a tanévtől szerves részévé vált a Boldogságóra Integrált Programnak, melynek elemei a következők:
1. Boldogságóra Alapprogram
2. Boldogságóra Erősség Program (korábban EKOP)
3. Boldogságóra Önbizalom Program
4. Boldogságóra Mindfulness Program

A  programról részletesen olvashatnak a Boldogságóra honlapján, illetve egy bemutató prezentációt is megtekinthetnek.
https://boldogsagora.hu/
https://boldogsagora.hu/ae-content/uploads/2024/08/Boldogsagora-Integralt-Program-Tajekoztato-202425.pdf

A Boldogságóra Integrált Program a pozitív pszichológia legújabb kutatási eredményeit dolgozza fel korosztály specifikusan azzal a céllal, hogy elősegítse a gyerekek és fiatalok mentális egészségének és jóllétének fejlesztését, támogatva őket abban, hogy boldogabb és kiegyensúlyozottabb életet élhessenek, ugyanakkor egészséges megküzdési stratégiákkal reagálhassanak az élet elkerülhetetlen kihívásaira.

Boldogságóra Alapprogram (2014-től): Boldogságfokozó stratégiák, technikák és gyakorlatok játékos formában Sonja Lyubomirsky és Barbara Fredrickson kutatási eredményei alapján. A programban a témákhoz tartozó elméleti háttér, mesék, történetek, feladatlapok, csapajátékok, gyerekdalok, Bagdy Emőke relaxációs gyakorlatai találhatóak.

Témái a tanév 10 hónapja során, sorrendben: A hála gyakorlása, Az optimizmus gyakorlása, Társas kapcsolatok ápolása, Boldogító jó cselekedetek, Célok kitűzése és elérés, A megküzdés gyakorlása, Az apró örömök gyakorlása, A megbocsátás gyakorlása, Testmozgás, Fenntartható boldogság.

Boldogságóra Erősség Program (2020-tól): A Martin Seligman és Christopher Peterson kutatásain alapuló karaktererősségek rendszere 24 személyes erősséget azonosít, amelyeket megtanulhatunk felfedezni magunkban és másokban. A programban az erősségfókuszú gondolkodással ismerkedhetnek meg a gyerekek és diákok, és a játékos feladatokon keresztül megtanulhatják hogyan hozzák ki magukból a legjobbat.
A program során az alábbi erősségek megismerésére és fejlesztésére koncentrálunk különböző játékok, gyakorlatok, foglalkozástervek egyéni és csoportos projektmunkák és feladatok segítségével.

Iskolánkban ebben a tanévben a következő osztályokban tartanak a pedagógusok Boldogságórákat:
1.a Péter Beáta – Boldogságóra Erősség Program
1.b Nagy-Kovács Klára – Boldogságóra Alapprogram
1.c Földiné Barna Andrea – Boldogságóra Erősség Program
3.b Bathóné Szaniszló Rita – Boldogságóra Erősség Program
4.c Tősér Mária – Boldogságóra Alapprogram

2024. szeptember havi téma: HÁLA
Szeptember hónapban a Boldogságóra Alapprogram és az Erősség Program ajánlott témájával foglalkoztunk, a hálával.  Megnéztük az Erősségkert videót, majd minden héten rendszeresen újabb és újabb ötleteket valósítottunk meg. Nagyon tetszett nekik a Hála szívvel teli Hála fa megalkotása. Szívet melengető volt látni a szívecskéken megjelenő apró üzeneteket. Sokat beszélgettünk, meghallgattuk a dalt, alkotások közben ezt hallgattuk.

2024. október havi téma: OPTIMIZMUS, REMÉNY
Október hónapban ismét az ajánlott témát dolgoztuk fel. Megnéztük az Erősségkert videót, beszélgettünk az optimizmus jelentéséről, a reményről. A lelki egészség világnapján körbejártuk a témát. Az ölelés világnapján átéreztük az ölelés fontosságát. Megfigyeltük egymást és magunkat. Néztük, hogy miközben odamegyünk egymáshoz, mosolygunk. Ki jobban, ki kevésbé, de mosoly jelenik meg az arcunkon. Nagyon megérintett, hogy azok a gyerekek, akik egyébként a mindennapokban esetleg konfliktusokat élnek meg egymással, odamentek a másikhoz, és megölelték egymást. Megrajzoltuk az „Örök mosoly”-unkat. Elkészítettük az optimista montázst. Nagyon vidáman, optimistán és reménnyel teli töltöttük a foglalkozásainkat és a napjainkat.

2024. november havi téma: TÁRSAS KAPCSOLATOK
November hónapban nagyon sok dologgal foglalkoztunk a téma kapcsán. Az Erősségkert megtekintése után, mint mindig, beszélgettünk az új témáról. A hónap elején a LEP program keretén belül egy fantasztikus előadást tekinthettünk meg a Négyszögletű kerek erdőről. A mese után kivetítettem nekik az erősségtáblázatot, és meglepődve tapasztaltuk, hogy mind a 24 erősséget meglelhettük így vagy úgy, kisebb-nagyobb mértékben. Nagyon jó és tartalmas beszélgetés kerekedett belőle. A programban részt vevő gyerekekkel készítettünk barátság füzért, illetve egyik kedves kolléganőm ajánlására, barátság pizzát (egymás hátán, kézmozdulatokkal „pizza” készítése útmutatással). 3. évfolyamon irodalom órán épp „A róka és a farkas a lakodalomban ” című mesét dolgoztuk fel, ennek segítségével beszélgettünk a társas kapcsolatok mélységéről, milyenségéről. Elkészítettük az igaz barátság szimbólumát jelképező halmazokkal ábrázolt rajzokat is. Igazán tartalmas kis hónap lett a végére.

2024. december havi téma: BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
A december a szeretet, jó cselekedetek, advent és karácsony hónapja. Az év elején kolléganőimmel közösen megbeszéltük, hogy a gyerekek bevonásával, ebben a hónapban végrehajtunk egy igazán lélekmelengető jó cselekedetet. December 11-én a programban részt vevő 6 tanuló részvételével (Orgován Hanna, Pap Vivien, Pesti Lilien, Dóka Csilla, Pintér Petra, Nagy Boglárka) rövid kis műsort adtunk elő a Szent Ferenc Egyesített Szociális Intézményben, ahol az ott lakó idős embereknek az osztályok által készített karácsonyfa díszeket, képeslapokat és asztaldíszeket adtunk át ajándékként. Felemelő érzés volt látni a lakók arcán az örömet és hálát. A műsor végén a gyerekek egyesével átadták az ajándékokat és megkértek bennünket, hogy énekeljük el közösen a Kis karácsony című dalt és a Mennyből az angyalt. Nagyon megható volt.
Köszönöm a kolléganőim (Péter Beáta, Tősér Mária, Nagy-Kovács Klára) és a tanulók munkáját, hogy megvalósíthattuk ezt a jó cselekedetünket.
December 13-án beszélgettünk a Luca napi hagyományokról. Ültettünk Luca-búzát, felálltunk egy „Luca-székre” és megnéztük, látjuk-e a boszorkányokat. Itt köszönöm meg kolléganőm, Tősér Mária segítségét ehhez a programhoz.
Adventi kihívásokat valósítottunk meg, jócselekedetekről beszélgettünk.
A hónap egyik választható programjának megfelelően pedig az utolsó napokban, bekapcsolódunk az Öko-csoport kezdeményezésébe, melynek a neve: Madárkarácsony. Ennek keretében a gyerekekkel közösen, vagy otthonról hozva, madárkalácsot készítünk. Felhívjuk a gyerekek figyelmét a téli madáretetés fontosságára és szabályaira. Majd a madaraknak szánt finomságokat kiakasztjuk az udvarra.

2025. január havi téma: CÉLOK KITŰZÉSE ÉS ELÉRÉSE
A téma bevezetése után a következőket valósítottuk meg: először is elkészítettük az aranyhalainkat és beleírták a kívánságaikat. Majd előkészítettük a következő hét feladatát: 5 napos kihívás. Minden reggel felhívtam a figyelmüket az aznapi kihívásra, amit már előző nap délután már elolvastunk. Kihelyeztem a falra, figyelték, nyomon követték, igyekeztek teljesíteni. Majd mindig meg is beszéltük és az utolsó nap elmondták a véleményüket, tapasztalataikat, és megnéztük, hogy a hét folyamán milyen kis cetlik kerültek a dobozba, amelybe beletehették a neveket, ki hogyan teljesítette a kihívásokat. Megszámoltuk, kinek lett a legtöbb. Kipróbáltuk a szivárvány légzést, játszottunk a Vezetői képességek erősségnél ajánlott Kő, papír, olló játékot. Megismerkedtek a Gréta mesés jövőképe c. mesével. Tettünk egy kis időutazást az Önbizalom program által (Időutazás a lehető legjobb jövőbeli életünkbe) ajánlott módon, majd elkészítették a „varázsecset” segítségével a rajzukat, milyennek képzelik ők a saját jövőjüket. A téma lezárásaként pedig elmondhatták véleményüket a hónap eseményeiről, és hogy mi tetszett nekik a legjobban, mit tanultak, mit visznek magukkal.

2025. február havi téma:
EGÉSZSÉGES ÖNBECSÜLÉS (ÖNBIZALOM PROGRAM)
MEGKÜZDÉSI STRATÉGIÁK (BOLDOGSÁGÓRA ALAPPROGRAM)
Február hónapban a 3.b osztályban az Egészséges önbecsülés került előtérbe. Először beszéltünk a témáról, körbejártuk, milyen tartományai vannak az önbecsülésnek. Példákat hoztak saját kis életükből. Megcsináltuk az ajánlott vizualizációt, megmásztuk az Önbizalom-hegyet, majd elkészítettük hozzá a rajzot. Minden nap egy-egy új motiváló üzenetet írtam fel a fekete táblafestékes falunkra. Nagyon megkedvelték az 5 perces mindfulness gyakorlatokat, így most fává váltunk. Ezután meghallgatták az interaktív mesét Lili kétségeiről, nagyon remek kis beszélgetés kerekedett belőle. Létrehoztuk a teremben az önbecsülés skálánkat. Végezetül pedig arról beszélgettünk, ki mit szeret magában és hogy szerinte mit szeretnek mások benne. Remélem mindannyian értékes pillanatokat visznek magukkal erről a hónapról. Egyre inkább látom rajtuk a fejlődést. Megnyílnak, néhányan korukhoz képest érettebb megnyilvánulásról tesznek tanúbizonyságot, öröm hallgatni őket.
A Boldogságóra Alapprogram témáját feldolgozó osztályok a Megküzdési stratégiákkal foglalkoztak. Minden osztály a saját életkoruknak megfelelően közelítette meg a témát. Hol mélyebb beszélgetésekkel, hol játékosabban. Készítettek belső erő pajzsot, megjelenítve, ki-ki hogyan küzd meg egyes, számukra nehezebb helyzetekkel. A nagyobbak beszélgettek különböző technikákról, azok alkalmazásáról, melyek segítségével könnyebben túljuthatnak a problémáikon, enyhítve a bennük kialakuló feszültséget.

2025. március havi téma:
Boldog Iskola lévén idén készültünk a Boldogság világnapjának megünneplésére, melynek napja március 20-a.
Az alsó tagozatos gyerekek ezen a napon, tehát március 20-án, csütörtökön piros felső ruházatban jöttek és délután flashmob-ot tartottunk az udvaron.
A reggeli iskolába jövetelkor szívek és napindító üzenetek várták őket járdán. Az ablakon felirat jelezte, hogy a nap fókusza a boldogságon lesz.
Az ablakokra készítettek piros/rózsaszín papírra a kezük körbe rajzolásával és mosolygós arccal dekorációt.
A rajz illetve technika órákon szívecskéket ábrázoló rajzokat, egyéb kreatív alkotásokat készítettek.
Délután aszfaltkrétával a betonra rajzoltak Ölelés körét és bármit, ami azon a napon a boldogságról eszükbe jutott.
A folyosóra kihelyezett HÁLA FAL-ra kis piros sziveket lehetett rögzíteni, miután ráírták (a kisebbek rárajzolták) őket mi teszi boldoggá, mi okoz nekik örömet, miért hálás. Apró üzeneteket téphettek le, mellyel meglephettek bárkit, akit szerettek volna.
A programban részt vevő kolléganőimmel (Péter Beáta, Tősér Mária, Földiné Barna Andrea, Nagy-Kovács Klára) szívmelengető idézetekkel igyekeztünk mosolyt csalni az iskola minden dolgozójának arcára. Bathóné Szaniszló Rita

 

Talentum alapítvány

Kedves Szülők!
Tisztelt Támogatóink!

Szeretnénk megköszönni, hogy személyi jövedelemadójuk 1%-ával támogatják a Szent István Sport Általános Iskola és Gimnázium alapítványát. Mindezt iskolánk fejlesztésére, s gyermekeik céljainak megvalósítására fordítjuk.
Bízunk abban, hogy a jövőben is számíthatunk támogató együttműködésükre, oktató-nevelő munka támogatására.

A Talentum Alapítvány adószáma: 19223151-1-16
Az alapítvány számlaszáma: 11745035-26762809-00000000
Bank: OTP

KRÉTA e-napló

KRÉTA elektronikus ügyintézési rendszer

Integrált Könyvtári Rendszer

Heti étlap

Iskolánk részt vesz az európai közösség pénzügyi támogatásával finanszírozott európai iskolagyümölcs-programban

Jelentkezési lapok

Gyorskorcsolya

Széchenyi terv