Székhely: 5100 Jászberény, Rákóczi út 53. Bejárat: Jászberény, Sportpálya út felől
tel: +36 57 404 200  +36 57 404 201 e-mail: szent.istvan.jaszbereny@gmail.com

A 2015/16. tanévben, iskolánk 5. c osztályában bevezettük a Képességdiagnosztika és tehetséggondozás vizuális képességfejlesztéssel Mesterprogramot. A program írója és vezetője: Kugler Erika mestertanár. A kutatómunka az iskolánkban folyó vizuális kultúra tantárgy tanítását, a tárgyat tanító kollégák objektívebb munkáját segíti. Az új vizuális kultúra tanterv bevezetésével modern tartalmak kerültek előtérbe, mint pl. 1-12. osztályig a média részterületei és a digitális kompetenciák fejlesztése. A heti 1 órás rövid időkeret miatt új módszerek szükségesek a tárgy hatékonyabb tanításához. A mesterprogram 5 éves felmenő rendszerű oktatása a vizuális kultúra óraszámát a technikával és a délutáni rajzszakkörrel, valamint kollégákkal együttműködve, integrációban bővíti. A tantárgy hatékonyságát növeli, hogy a kiemelt vizuális képességek és kompetenciák fejlesztését, méréssel történő ellenőrzését állítja középpontba 4-9. osztályig, és vizsgálja a fejlesztőmunka más tantárgyakra gyakorolt hatását is. Fejlesztendő és mérendő kiemelt képességek, kompetenciák: a vizuális kommunikációs képességek, a térszemlélet, a műelemző képesség, a színérzék; a problémamegoldó képesség és a kreativitás. A képességek mérésére vizuális alkotás- és befogadás-, térszemlélet-… teszteket alkalmazunk, melyeket a szakmai partner: Dr. Kárpáti Andrea professzor, az ELTE TTK Természettudományi Kommunikáció és UNESCO Multimédiapedagógiai Központ tanszékvezetője bocsát rendelkezésünkre.

Egy éves eredményes munka áll mögöttünk. Az egyetemmel történő együttműködés nagyon hatékonyan segítette oktató, fejlesztő munkánkat, és mindezek objektív mérését, értékelési rendszerünk differenciáltabb kidolgozását. A program az 5. c osztályosok és rajzszakkörös tanulók tanévzáró kiállításával és filmvetítéssel zárult. Új színfoltja munkánknak a filmkészítés, amely a hagyományos „rajzórai” munkát médiahasználattal köti össze. Év közben és év végén a jeggyel történő értékelés mellett szöveges értékeléssel is tájékoztatjuk a szülőket a tanulók vizuális alkotó és befogadó képességeinek, személyiségének… fejlődéséről, fejlettségi szintjéről. A tanulók alkotásai, a szülők és a gyermekek visszajelzései, a kiértékelt képességmérő tesztek eredményei is megerősítették, hogy a mesterprogram hatékonyabbá tette a tantárgy tanítását. A további oktató és nevelőmunka tervezésének fontos részei ezek a visszajelzések. A 2016/17-es tanév szeptemberétől az eddigi tapasztalatokkal gazdagodva újra indítjuk a mesterprogramot 5. évfolyamon, nem sport tagozatos osztályban. 6. évfolyamon is folytatódik a program, kiegészülve egy vizuális tehetséggondozó rajzszakkörrel. A további munka színesebb működtetésére pályázatot adtunk be, mely elbírálás alatt van. Szakmai partnerünk Dr. Kárpáti Andrea a Magyar Tudományos Akadémia szakmódszertani pályázatának nyerteseként MTA-ELTE Szakmódszertani Kutatócsoportot alapíthat, melynek tagja leszek én is, hiszen iskolánk az ország 8 iskolája közül az egyik, amely kipróbálási terepe a kutatásnak 5-8. osztályig négy tanéven át.  A professzor tervei között szerepel egy, a törzsanyagot kiegészítő moduláris rajztanterv kidolgozása. Elképzelése szerint a modulok választhatók lennének, alkalmazkodva az adott település (vizuális) kultúrájához és az iskola lehetőségeihez, a tanulók vágyaihoz és a tanár habitusához.

Online megjelenés:
http://tutihir.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=27657:a-kedvenc-mesehsoem-cim-projekt-kiallitasa-becsben-es-budapesten&catid=71:itthon&Itemid=100
Fényképalbum
 

 

Talentum alapítvány

KRÉTA e-napló

KRÉTA elektronikus ügyintézési rendszer

Integrált Könyvtári Rendszer

Heti étlap

Iskolánk részt vesz az európai közösség pénzügyi támogatásával finanszírozott európai iskolagyümölcs-programban

Jelentkezési lapok

Széchenyi terv