2024-2025
Időpont (hónap, nap) |
Jógyakorlat neve (melyet a program keretében mutatnak be) |
Felelős neve |
Intézményi munkatársak neve |
Munkaforma |
Szükséges eszközök, anyagok |
Helyszín/online platform |
Max. létszám |
Célcsoport |
|
2024.nov.13. 14:00-15:00 |
Szövegértés fejlesztése grafikai szervezőkkel |
Őszi Pedagógiai Napok |
Stelkovicsné Kreuter Anikó |
Dr. Szűcsné Fehér Csilla |
műhelyfoglal-kozás |
- |
jelenléti forma |
6 fő |
Magyar nyelv és irodalmat tanítók |
2024.nov.27. |
Kosárlabda a mindennapos testnevelésben, labdás képességfejlesztés |
Kosárlabda a mindennapos testnevelésben, labdás képességfejlesztés |
Baráth Géza |
Stelkovicsné Kreuter Anikó |
bemutatóóra |
- |
jelenléti forma
|
6 fő |
Felső tagozatban testnevelést tanítók |
2025. ápr.01. |
Problémamegoldás Lego robottal |
Bázisintézményi jógyakorlat Tavaszi Pedagógiai Napok |
Palkó-Deli Andrea |
Stelkovicsné Kreuter Anikó |
bemutatóóra és műhelyfoglal-kozás |
- |
jelenléti forma
|
10 fő |
Felső tagozatban digitális kultúrát tanítók |
2025.ápr.02. |
Digitális terek matematikaórán |
Tavaszi Pedagógiai Napok |
Tősér Mária |
Ridegné Barna-Terenyi Krisztina |
bemutatóóra |
- |
jelenléti forma
|
5 fő |
Alsó tagozatban matematikát tanítók |
2025.máj.07. |
Erősségprogram megvalósítása szabadidős foglalkozás keretében |
Erősségprogram megvalósítása szabadidős foglalkozás keretében |
Bathóné Szaniszló RitaRita |
Péter Beáta, Tősér Mária |
konzultáció |
- |
online
|
15 fő |
Alsó tagozatban tanítók |
A szakmai program tartalma:
Az egyes gyerekek, tanulócsoportok tanulásának támogatása különböző stratégiákat, módszereket igényel. A műhelymunkán résztvevők megismerkedhetnek egyéni tanulási technikákkal és módszerekkel, illetve az egyéni adottságokhoz igazított fejlesztés lehetőségeivel. Elsősorban a vizuális típusú tanulók számára kínál a hatékony tanuláshoz lehetőséget a grafikai szervezők órai alkalmazása.
Időpont: 2024. november 13.
Műhelymunka: 14:00-15:00
A foglalkozást vezeti: Stelkovicsné Kreuter Anikó magyar nyelv és irodalom tantárgygondozó szaktanácsadó
Célcsoport: tanítók, magyar nyelv és irodalmat, illetve más közismereti tárgyakat tanító kollégák
2023-2024
A szakmai program tartalma: Jó gyakorlatunk az idegen nyelvi tehetséggondozás módszereinek bemutatásával kíván ötleteket adni az érdeklődőknek. A bemutatóórákon az életkori sajátosságok figyelembevételével pár-és csoportmunkában az idegen nyelvi készségek fejlesztése folyik. A differenciált feladatoknál a tanulócsoportok önállóan döntik el, hogy melyik nehézségű feladatot oldják meg. A bemutató óra keretében olyan idegen nyelvi filmrészletek, szövegek beemelése történik, melyek támogatják a tehetséggondozást, és amelyekhez nagyobb szókincsre, kreatívabb asszociációs készségre van szükség. Cél: a látókör szélesítése, országismeret, hagyományok felelevenítése, kreativitás fejlesztése.
Időpont: 2024. március 21. Bemutatóórák: 14:00 - 14:45. Konzultációk: 14:45-15:30
Munkaforma: bemutatóóra és szakmai konzultáció személyes részvétellel
Egymással párhuzamosan két angol nyelvi és egy német nyelvi bemutatóóra:
I.Adott nyelvtani szerkezet: Feltételes mód (Type 1 and 2) tanítása, gyakorlása, tanácsadás különböző szituációkban angol nyelven: Nagyné Sipos Marianna
II.Húsvéthoz kötődő kreatív szókincs-és beszédfejlesztés angol nyelvből: Goda Krisztina
III.Motiváció fenntartása különböző foglalkozási formákkal, az interneten található új digitális módszerek alkalmazásával. Csoportos és páros feladatok húsvét témakörében német nyelven: Szerencsés Melinda
Célcsoport: 9-12. évfolyamon német vagy angol nyelvet tanító tanárok
A szakmai program címe: Integrált nevelés a gyakorlatban, egyéni fejlesztési lehetőségek a többségi tanórákon
A szakmai program tartalma: A résztvevők betekintést nyerhetnek az intézményünkben folyó több évtizedes integrációs tevékenységébe. Bemutatjuk azokat a lehetőségeket, amelyekkel személyre szabottan segíthetjük az SNI és BTMN diagnózissal rendelkező tanulókat az eredményesebb tanulmányi munkában, ismeretelsajátításban többségi tanórákon. Érintjük a fejlesztési terv készítését, a tanulásszervezés, a tanórai egyéni megsegítés, valamint a számonkérés és értékelés lehetőségeit.
Időpont: 2023. december 4. 14.00-15.00
Munkaforma: online prezentáció és műhelymunka
Online platform: Google Meet (A jelentkezőnek egy gmail.com-os e-mail címmel kell rendelkeznie az online szakmai konzultáción való részvételhez)
A foglalkozásokat vezeti: Hajnal Anikó pszichológus, gyógypedagógus
A szakmai program címe: KocKaland szervezése és lebonyolítása az alsó tagozatban
A szakmai program tartalma: A KocKaland digitális kultúra verseny részvevői olyan matematikai, szövegértési, problémamegoldó, logikus gondolkodást igénylő feladatokkal találkoznak, amelyek témái a Márton-naphoz, a Happy-héthez és a Víz Világnapjához, végül a Madarak és Fák napjájhoz kapcsolódtak. Az Őszi Pedagógiai Napok keretében rendezett programon a 3 fordulós versenyünk szervezéséről, lebonyolításáról adunk tájékoztatót, és az érdeklődők a gyakorlatban is kipróbálhatják a bemutatott játékokat, robotokat.
Időpont: 2023. október 20. 14.15-15:00
Munkaforma:műhelymunka
Célcsoport: 3-4. évfolyamon digitális kultúrát, matematikát tanítók
A szakmai program címe: Matematika szóbeli és írásbeli vizsga-Matematika módszertár gazdagítása
A szakmai program tartalma: A matematika oktatásunk sajátossága, hogy bontott csoportban tanítjuk felső tagozatban a matematikát és a tanulóink „vizsgát” tesznek a hetedik évfolyam végén, a matematika területén szerzett ismereteikből. Ezt a megmérettetést több mint 20 évvel ezelőtt vezettük be a matematika szaknyelv tudatos használatának érdekében, folyamatosan alkalmazkodva a tantervhez. A vizsga részeit, az írásbeli feladatlapokat, a szóbeli tételeket, a bontott csoportok képességfejlesztő hatásait valamint az eddig szerzett tapasztalatainkat szeretnénk bemutatni az érdeklődő kollégáknak.
Időpont: 2023. március 29. 14:00-15:30 óra
Munkaforma: műhelymunka személyes részvétellel
A programot vezeti: Móczó Erika munkaközösség-vezető
Célcsoport: felső tagozatban matematikát tanító tanárok
A szakmai program címe: Fenntartható élet, ökofalu építése-vizuális projekt
A szakmai program tartalma:
A HORIZON 2020 EU pályázat AMASS projekt keretén belül az iskolában a vizuális kultúra és a természettudományok, a matematika határterületei kaptak nagy hangsúlyt főleg 5-6. osztályban (az idei évben 7. évfolyamon). Az intézmény az alapozó gyakorlatok után komplex, életszerű projekteket valósít meg. Egyik ilyen nagy projekt a Fenntartható élet, ökofalu építése. A diákok kertes családi ház, farm makettjét készítik el csoportmunkában, amelynek különböző részfeladatai kerülnek bemutatásra a tervezés fázisain keresztül a megvalósításig.
Időpont: 2023. március 20 (hétfő) 14:00-15:30
Munkaforma: szakmai konzultáció és műhelymunka személyes részvétellel
A programot vezeti: Kugler Erika, vizuális kultúra mesterpedagógus
Célcsoport: vizuális kultúrát tanító tanárok
A szakmai program címe: Digitális történetmesélés LEGO eszközökkel
A szakmai program tartalma:
A Lego StoryStarter a szövegértés-szövegalkotás fejlesztésének eszköze. A tanulók LEGO eszközök segítségével történeteket alkothatnak, IKT eszközök segítségével rögzíthetik, digitális történetekké fűzhetik össze. A programban elért eredményeinket kívánjuk bemutatni, s műhelymunka keretében lehetőséget biztosítunk az eszközök kipróbálására is az érdeklődő kollégáknak.
Időpont: 2022. december 14. 14.00-15.30
Munkaforma: szakmai konzultáció és műhelymunka személyes részvétellel
A foglalkozást vezeti: Szőke Ildikó, Fekete Viktória, Stelkovicsné Kreuter Anikó szaktanácsadó
A szakmai program címe: Tanulást segítő módszerek- grafikai szervezők alkalmazása
A szakmai program tartalma:
Az egyes gyerekek, tanulócsoportok tanulásának támogatása különböző stratégiákat, módszereket igényel. A műhelymunkán résztvevők megismerkedhetnek egyéni tanulási technikákkal és módszerekkel, illetve az egyéni adottságokhoz igazított fejlesztés lehetőségeivel. Jó gyakorlatok kipróbálásával a különböző tanulási stílussal rendelkező tanulók számára a pedagógus hatékony tanulási stratégiákat, módszereket mutat, tanít.
Időpont: 2022. október 18.
Műhelymunka: 14.00-15.30
A foglalkozást vezeti: Stelkovicsné Kreuter Anikó magyar nyelv és irodalom tantárgygondozó szaktanácsadó
Célcsoport: tanítók és közismereti tárgyakat tanító kollégák
A szakmai program címe: Gimnáziumi beiskolázási program bemutatása - idegen nyelvi tagozat népszerűsítése
A szakmai program tartalma: Jó gyakorlatunk az idegen nyelvi tehetséggondozás módszereinek bemutatásával kíván ötleteket adni az érdeklődőknek. A bemutatóórákon az életkori sajátosságok figyelembe vételével pár-és csoportmunkában az idegen nyelvi készségek fejlesztése folyik. Cél: a látókör szélesítése, országismeret, hagyományok felelevenítése, kreativitás fejlesztése.
A foglalkozás során a hozzánk ellátogató 8. osztályos tanulók megmutathatják nyelvtudásukat, valamint az iskolánk iránt érdeklődők megismerkedhetnek iskolánk nyelvszakos kollégáival.
Időpont: 2022. október 20. 14.00-16.00
A foglalkozást vezeti: Majzik Zsuzsanna szakértő mesterpedagógus, Goda Krisztina, Nagyné Sipos Marianna
Célcsoport: 8. évfolyamon tanító pedagógusok
Az Oktatási Hivatal Bázisintézményeként vállalt jó gyakorlatok:
A szakmai program címe: Szegedi Tudós Akadémia program megismertetése, érdekes laborgyakorlatok bemutatása
A szakmai program tartalma: Jó gyakorlatunk a biológia tehetséggondozás egyik lehetséges módjának bemutatásával kíván ötleteket adni az érdeklődőknek. A szakmai előadás a tehetséggondozó program lehetőségeiről, a meghívásos találkozó előkészületeiről, és az ott hallottak megbeszéléséről, összefoglalásáról szól. (Lehetőségek boncolási gyakorlatokra. Az új genetikai eljárások megismerése, gyakorlása (DNS szekvencia). Nemzetközi konferencia Nobel-díjasokkal tapasztalatainak megosztása.)
Időpont: 2022. március 22.
Konzultáció: 14.00-15.30
Munkaforma: Előadás és szakmai konzultáció személyes részvétellel
A foglalkozásokat vezeti: Szabóné Darócz Mária biológiatanár, szakértő mesterpedagógus
Célcsoport: 9-12. évfolyamon biológiát tanító tanárok
A szakmai program címe: Tehetséggondozás a nyelvi tagozaton középiskolában
A szakmai program tartalma: Egymással párhuzamosan két angol nyelvi és egy német nyelvi bemutatóóra:
I. Íráskészség fejlesztése, szókincsfejlesztés: leíró fogalmazás írása kapcsán angol nyelven.
II. Valentin-naphoz kötődő kreatív szókincs-és beszédfejlesztés angol nyelvből.
III. Adott nyelvtani struktúra (Perfektformen) gyakorlása, csoportokban – Stationenlernen (német nyelven)
Ezt követi a látott órákhoz kapcsolódó szakmai konzultáció.
Időpont: 2022. február 14. 13.50-14.35 bemutatóórák, 14.40-15.25 konzultációk
Munkaforma: bemutatóórák személyes részvétellel és szakmai konzultációk
A foglalkozásokat vezetik: Nagyné Sipos Marianna (angol nyelv I.), Goda Krisztina (angol nyelv II.), Szerencsés Melinda (német nyelv)
Célcsoport: középiskolai nyelvszakos pedagógusok
Jó gyakorlatunk bemutatása:
Jó gyakorlatunk az idegen nyelvi tehetséggondozás módszereinek bemutatásával kíván ötleteket adni az érdeklődőknek. A bemutatóórákon az életkori sajátosságok figyelembe vételével pár-és csoportmunkában az idegen nyelvi készségek fejlesztése folyik. A differenciált feladatoknál a tanulócsoportok önállóan döntik el, hogy melyik nehézségű feladatot oldják meg.
Olyan idegen nyelvi filmrészletek, szövegek beemelése támogatja a tehetséggondozást, amelyhez nagyobb szókincsre, kreatívabb asszociációs készségre van szükség. Cél: a látókör szélesítése, országismeret, hagyományok felelevenítése, kreativitás fejlesztése.
A szakmai program címe: Házi versenyek bemutatása magyar nyelv és irodalom tantárgy keretein belül
A szakmai program tartalma: Jó gyakorlatunk az iskolai házi versenyek (Szépíró verseny, Hangos olvasási verseny, Helyesírási verseny) szervezésének, menetének ismertetésével kíván segíteni, ötleteket adni a tehetséggondozás iránt érdeklődő alsó tagozatos tanítóknak.
Időpont: 2021. november 22. 14.00-15.30
Munkaforma: műhelymunka személyes részvétellel
A foglalkozást vezeti: Mészárosné Suba Judit, intézményvezető-helyettes
Célcsoport: Általános iskola alsó tagozatában magyar nyelv és irodalom tantárgyat tanító pedagógusok
A három bemutatott terület versenyének szervezése külön-külön történik.
Szépíró verseny:
A verseny szervezését az adott évfolyamon magyar nyelv és irodalmat tanító pedagógus végzi és ő állítja össze a feladatokat. A javításban és értékelésben az adott évfolyamon nem tanító kollégák vesznek részt.
Helyesírási verseny:
A verseny szervezési feladatait és a javítást, értékelést is ugyanaz az egy fő, az adott évfolyamok valamelyikén magyar nyelv és irodalmat tanító pedagógus végzi.
Hangos olvasási verseny:
Egy fő magyar nyelv és irodalmat tanító alsós pedagógus a szervezői feladatokat látja el, aki felolvasandó szöveget kiválasztja. A zsűrit három fő alkotja:egy fő könyvtáros és két fő a nem érintett évfolyamokon alsó tagozaton magyar nyelv és irodalom tantárgyat tanító pedagógus valamint az oklevelek elkészítésében segítséget nyújtó pedagógiai asszisztens.
Jó gyakorlatunk bemutatása:
Jó gyakorlatunk a házi versenyek szervezésének, menetének ismertetésével kíván segíteni, ötleteket adni.
A házi versenyek szervezésének szándéka időpont és felelős megjelölésével minden tanév elején az éves munkaközösségi munkatervben rögzítésre kerül. Az adott verseny időpontja előtt minimum két héttel megkezdődnek a szervezési feladatok: feladatsorok összeállítása, szövegek kiválasztása, helyszín kiválasztása, a versenyre felhívó plakátok elkészítése és eljuttatása az érintett évfolyamokra, füzetlapok illetve fénymásolt feladatlapok előkészítése, zsűritagok valamint javító kollégák felkérése, a jutalmazáshoz oklevelek szerkesztése és nyomtatása, ajándékok beszerzése. A versenyeken osztályonként a válogatót követő, legjobban teljesítő tanulók vesznek részt a kiírásban szereplő létszámnak megfelelően. A kijelölt helyszínen és időpontban megjelent versenyzőket köszöntjük, a versenyszabályokat felelevenítjük. A versenyek ünnepélyes eredményhirdetésére a jellegétől függően egy héten belül iskolánk könyvtárában vagy az iskolagalériában kerül sor. A kategóriánkénti első három helyezett oklevélben és ajándéktárgyban, tantárgyi dicséretben részesül, a többi versenyző emléklapot és magyar nyelv és irodalomból jeles érdemjegyet kap. A házi versenyek legeredményesebb tanulóinak fényképe, neve, osztály, helyezése és felkészítőjének neve felkerül iskolánk honlapjára.
A szakmai program címe: Matematika szóbeli és írásbeli vizsga a felső tagozaton az Őszi Pedagógiai Napok keretében
A szakmai program tartalma: A programban résztvevők betekintést nyerhetnek a 7. évfolyam emelt szintű matematika csoport munkájába egy bemutató óra keretében. Az ezt követő konzultáción választ kaphatnak kérdéseikre a vizsgafelkészítésben résztvevő szaktanároktól.
Időpont: 2021. október 15. 10.00-12.00
Munkaforma: bemutatóóra és szakmai konzultáció
A foglalkozást vezeti: Móczó Erika munkaközösség-vezető
Célcsoport: Általános iskola felső tagozatában matematikát tanító pedagógusok
2020-2021
Iskolánk második alkalommal nyerte el az Oktatási Hivatal Bázisintézménye címet, melynek keretében a következő három évben is szeretnénk a Pedagógiai Oktatási Központ munkáját tudásmegosztó programjainkkal segíteni.
A Tavaszi Pedagógiai Napok rendezvényei között az alábbi bázisintézményi online programot hirdettük meg:
A program címe: Integrált nevelés a gyakorlatban, egyéni fejlesztési lehetőségek többségi tanórákon
Megvalósítás módja: online Google Meet
Időpont: 2021. április 21. 14:00-15:00
Az online programot vezeti: Hajnal Anikó gyógypedagógus, pszichológus
A program tartalma: Előadás és konzultáció. A résztvevők betekintést nyerhetnek intézményünk integrációs tevékenységébe. Bemutatjuk azokat a lehetőségeket, amelyekkel személyre szabottan segíthetjük az SNI és BTMN diagnózissal rendelkező tanulókat az ismeretelsajátításban többségi tanórákon.
Célcsoport, akinek a programot ajánljuk: általános iskolában és középiskolában tanító többségi pedagógusok
A szakmai program címe: Európai Parlament Nagykövet Iskolája programunk bemutatása, EU-nap szervezési feladatai
Időpont: 2021. február. 22.
Munkaforma: prezentáció és online szakmai konzultáció
Online platform: Google Meet (A jelentkezőnek egy gmail.com-os e-mail címmel kell rendelkeznie az online szakmai konzultáción való részvételhez)
A foglalkozást vezeti: Dr. Zrupkóné Pernyész Lívia senior nagykövet, történelem és földrajz szakos középiskolai tanár
Célcsoport: Középiskolában diákönkormányzatot segítő tanárok, munkaközösség-vezetők, intézményvezető és mindenki, aki érdeklődik a program iránt.
A szakmai program tartalma: Jász-Nagykun-Szolnok megyében egyedüli iskolaként 2017-ben iskolánk az Európai Parlament Nagykövet Iskolája lett. A program fő célja az Unióról és az Európai Parlamentről interaktív formában átadott ismeretekkel a fiatalok figyelmének felkeltése Európa és az európai parlamenti demokrácia iránt. Ennek érdekében Uniós információs pontot állítottunk fel, évente Európa-napot szervezünk, országos versenyeken (Euroscola, 4 for Europe, Túl az első X-en ) brüsszeli és strasbourgi tanulmányutakon veszünk részt. Az online szakmai napon tapasztalatainkat és az EU-nap szervezésével kapcsolatos feladatainkat szeretnénk megosztani az érdeklődőkkel.
A szakmai program címe: Problémamegoldás LEGO Mindsroms EV 3 robotokkal
Időpont: 2021. február 15.
Megvalósítás módja: online bemutató foglalkozás
A foglalkozást vezeti: Palkó-Deli Andrea, informatika szakos általános és középiskolai tanár
Célcsoport: tanítók és felső tagozatos tanárok, akik nyitottak a különféle tanulási módszerek kipróbálására, érdeklődnek a robotokkal való oktatás iránt.A szakmai program tartalma: A ma iskolába járó diákoknak a 21. századi tudásra, készségekre van szükségük, hogy magabiztosan és jó eséllyel léphessenek ki a munkaerőpiacra. Mind tartalmi, mind módszertani szempontból változásra van szükség ahhoz, hogy a jövő munkavállalóit az iskola fel tudja készíteni a társadalmi és munkaerőpiaci kihívásokra. A programban bemutajuk a Lego Mindstroms EV3 robotkészletet, programozási felületét, a grafikus felületű programozási eszközhasználatot, a különböző szenzorokat és alkalmazásuk lehetőségeit.
Az Őszi Pedagógiai Napok rendezvényei között az alábbi bázisintézményi online programokat hirdettük meg:
1. A program címe:"Zöld" szemmel-Ökoiskolai tevékenységeink bemutatása
Megvalósítás módja: online
Időpont: 2020. november 9.
Az online programot vezeti: Mészárosné Suba Judit, intézményvezető-helyettes
A program tartalma: Az ÖKO-iskola programban alkalmazott tevékenységeinket mutatjuk be az előadás során. Napjainkban a környezeti nevelés tartalma kiszélesedett, a fenntarthatóságra, az emberiség jövőjének biztosítására irányul. A fenntarthatóság pedagógiája a környezetért felelős, aktív kiscsoportok és tágabb közösségek kialakítására törekszik, előtérbe emelve azokat a tanulásszervezési módszereket, amelyekben felerősödhet a társas részvétel, felértékelődhet a felelős együttműködés. Ezt a szemléletet iskolánk is magáénak vallja, hiszen tanulóink környezeti nevelését mindig is kiemelt feladatunknak tekintettük, úgy véljük, hogy a környezettudatos szemléletformálást egészen kisgyermek korban el kell kezdeni.
Célcsoport, akinek a programot ajánljuk: Ökoiskola működése iránt érdeklődő általános iskolai pedagógusok
2. A program címe:"Zöld" háziversenyek szervezése
Megvalósítás módja: online
Időpont: 2020. november 11.
Az online programot vezeti: Jakkel Imre biológia-technika szakos tanár
A program tartalma: Ökoiskolai munkánkban kiemelt helyet kapnak a környezetvédelem jeles zöld napjainak népszerűsítését, a környezet-és természetvédelem fontosságát célzó programok. A háziverseny szervezésével minél szélesebb körben szólítjuk meg a tehetséges vagy akár „csak” a téma iránt érdeklődő tanulókat. Diákelőadás programot szervezünk meg minden februárban. A megadott témában kell a felső tagozatos tanulóknak elmélyedni, majd az informatikai ismereteiket is felhasználva Power-point szemléltetéssel, kiselőadás formájában társaik és tanáraik előtt előadni.
Célcsoport, akinek a programot ajánljuk: Ökoiskola működése iránt érdeklődő általános iskolai pedagógusok
2019-2020
A Digitális témahét keretében szervezett programunk:
A szakmai program címe: Problémamegoldás Lego Mindstroms EV 3 robotokkal
A szakmai program tartalma: A ma iskolába járó diákoknak a 21. századi tudásra, készségekre van szükségük, hogy magabiztosan és jó eséllyel léphessenek ki a munkaerőpiacra. Mind tartalmi, mind módszertani szempontból változásra van szükség ahhoz, hogy a jövő munkavállalóit az iskola fel tudja készíteni a társadalmi és munkaerőpiaci kihívásokra. A programban bemutajuk a Lego Mindstroms EV3 robotkészletet, programozási felületét, a grafikus felületű programozási eszközhasználatot, a különböző szenzorokat és alkalmazásuk lehetőségeit.
Időpont: 2020. március 23. 13.30 -15.00 későbbi időpontra elhalasztva
Munkaforma: bemutató foglalkozás
Helyszín: Szent István Sport Általános Iskola és Gimnázium, Jászberény, Rákóczi út 53.
A foglalkozást vezeti: Palkó-Deli Andrea, informatika szakos általános és középiskolai tanár
Célcsoport: tanítók és felső tagozatos tanárok, akik nyitottak a különféle tanulási módszerek kipróbálására, érdeklődnek a robotokkal való oktatás iránt.
Őszi Pedagógiai Napok
2019. október 16-án 14:00-tól „Zöld szemmel”- Ökoiskolai tevékenységünk bemutatása.
Előadó: Mészárosné Suba Judit intézményvezető-helyettes
Téma: A fenntarthatóság pedagógiája a környezetért felelős, aktív kiscsoportok és tágabb közösségek kialakítására törekszik, előtérbe emelve azokat a tanulásszervezési módszereket, amelyekben felerősödhet a társas részvétel, felértékelődhet a felelős együttműködés. Ezt a szemléletet iskolánk is magáénak vallja, hiszen tanulóink környezeti nevelését mindig is kiemelt feladatunknak tekintettük, úgy véljük, hogy a környezettudatos szemléletformálást egészen kisgyermek korban el kell kezdeni.
2019. október 17-én 14:00-tól „Zöld” háziversenyek szervezése
Előadó: Jakkel Imre biológia szakos tanár
Téma: Az intézmény Ökoiskolai munkájában kiemelt helyet kapnak a környezetvédelem jeles zöld napjainak népszerűsítését, a környezet-és természetvédelem fontosságát célzó programok. A háziverseny szervezésével minél szélesebb körben szólítjuk meg a tehetséges vagy akár „csak” a téma iránt érdeklődő tanulókat. Diákelőadás programot szervezünk meg minden februárban. A megadott témában kell a felső tagozatos tanulóknak elmélyedni, majd az informatikai ismereteiket is felhasználva PowerPoint szemléltetéssel, kiselőadás formájában társaiknak, tanáraiknak számot adni felkészülésükről.
2018-2019
Ügyességi kerékpározás és biztonságos közlekedés
bemutató foglalkozás és szakmai műhelymunka
Időpont: 2019. május 6.
A program célja: Bemutató foglalkozás saját tanpályánkon. Az iskolában használt tematika, a versenyeztetési lehetőségek bemutatása.
A program koordinátora: Pestiné Járomi Edit, Béres Gábor
Tavaszi Pedagógiai Napok
Egészségnap
szemléletformáló program
Időpont: 2019. április 17.
A program célja: az egészségtudatos magatartás kialakításának kommunikációja felnőttek és diákok részére, kóstoltatók, bemutatók, oktató-nevelő információk közzététele, orvosi, szakmai anyagok megjelenítése, egészségügyi felvilágosítás és a prevenciós munka támogatása. További célunk, hogy felkeltsük az érdeklődést az egészséges életmód iránt. A résztvevő tanulók egészségtudatos életvezetéséhez szükséges kompetenciái fejlődjenek, tapasztalatokat és ismereteket szerezzenek az életminőség javulásához szükséges területeken. Ismerjék fel, hogy a testük és lelkük egészsége szorosan összefügg.
LEGO Story Starter-történetmesélés digitális eszközökkel
szakmai nap
Időpont: 2019. április 09.
Előadást tartó kollégák: Fekete Viktória, Szőke Ildikó, Stelkovicsné Kreuter Anikó szaktanácsadó
A szakmai nap célja: beszámoló és tájékoztató az EFOP 3.2.3-17-2017-00026 számú pályázat során elért szakmai eredményekről.
Tanulást segítő módszerek a tanítási gyakorlatban
Szakmai műhelymunka
Időpont: 2019. február 04. 14:00-17:00
A szakmai program tartalma: Újszerű tanulási technikák „gyakorlása” a kollégákkal: tanulásmódszertani, memeóriafejlesztő, kreativitásfejlesztő gyakorlatok. Grafikai szervezők előnyei a tanórákon. Jó gyakorlatok, szellemi taneszközök kipróbálása, páros és csoportos munkaformák élményszerű alkalmazása.
A műhelymunkát tartja: Stelkovicsné Kreuter Anikó szaktanácsadó
Bemutatóóra matematikából
2018. december 4-én „Képességfejlesztés matematikából - a bontott csoport előnyei”
Munkaforma: Bemutató óra és szakmai konzultáció- bepillantás 3 csoport munkájába: alapcsoport: Béres Gábor; középcsoport: Tóth Ildikó; emelt csoport: Pestiné Járomi Edit
A szakmai program tartalma: Egyéni képességfejlesztés csoportbontásban. A 7. osztályban a három csoportnak egy időben tartják a kollégák a bemutató órát. A résztvevők választhatnak, hogy a fentiek közül melyik csoport tanóráján vesznek részt. Ezt követi a konzultáció, amelyet Móczó Erika, munkaközösség-vezető vezet a szaktanárok részvételével.
Iskolánkban 1. osztálytól kezdődően magasabb óraszámban tanítjuk a matematikát. Felső tagozatba kerülve már kialakulnak azok a matematikai képességeken belüli különbség, melyek megkövetelik a csoportbontás szükségességét. Ezért iskolánkban 5. osztálytól kezdődően évfolyamonként három csoportban, képességek szerinti bontásban, sávosan tartjuk a matematikaórákat. Hetedik évfolyamon írásbeli és szóbeli szintvizsgát tesznek a tanulók. A vizsga a tanult fogalmakra, ismeretekre épít, elméleti és gyakorlati készségeket mér. A bemutató órán bepillantást nyerhetnek három vizsga témakörének feldolgozására, példákat láthatnak a gyakorlati megvalósításra.
A konzultáció során a kollégák megismerhetik a vizsgára való felkészülés menetét, a feladatok összetételét, összeállításának módját, a szóbeli vizsga szervezési feladatait.
Őszi Pedagógiai Napok
2018. október 16-án 8:00-tól EKE-OFI Új generációs tankönyv használata.
Bemutatóóra 5. osztályban természetismeretből és szakmai konzultáció.
Előadó: Szabóné Darócz Mária
2018. október 19-én 8:00-tól EKE-OFI Új generációs tankönyv használata.
Bemutatóóra 2. osztályban matematikából és szakmai konzultáció.
Előadó: Ridegné Barna-Terenyi Krisztina
Tanévindító bázisintézményi programunk:
Szeptember 20-án dr. Zrupkóné Pernyész Lívia senior nagykövet szervezésével a juniorok Európa-napot szerveztek. A rendezvény 9 középiskolás csapat vetélkedőjével kezdődött a Déryné Rendezvényházban.A zsűriben Donkóné Szabó Edit, a szolnoki Europe Direct Iroda vezetője, Szatmári Antalné alpolgármester asszony és Mészárosné Vas Márta, a Jászberényi Tankerületi Központ szakmai igazgatóhelyettese tevékenykedett. A csapatok tagjai értékes nyereményekkel térhettek haza.
Az Európa-nap második felében Pócs János képviselő úr az uniós tagság előnyeiről, Dr. Szabó Tamás polgármester úr a Jászberényben megvalósuló EU-s fejlesztésekről tartott előadást. A középiskolás csapatokon kívül meghívtuk az előadásokra a jászberényi általános iskolák Diákönkormányzatának két nyolcadikos képviselőjét és a Diákönkormányzat munkáját patronáló tanárát is.
A Nagykövet Iskola program során szeretnénk az ifjúsággal megismertetni az Európai Unió és különösen az Európai Parlament szerepét és működését. Fontosnak tartjuk, hogy a fiatalok megértsék és elsajátítsák az európai demokratikus gondolkodást. Ennek érdekében folyamatosan megújuló EU-s Infópontot alakítottunk ki iskolánk aulájában, ahol tanítványaink prospektusokat és oktatási segédanyagokat találnak ismereteik bővítéséhez. Célunk a fiatalok felvilágosítása arról, hogy milyen cselekvési lehetőségeik vannak, és hogy többek között megértsék a 2019-es európai parlamenti választásokon való szavazás jelentőségét.
Iskolánk éves programjáról Bobák Anica 11. a osztályos junior nagykövet számolt be PPT-s előadásban a hallgatóságnak.
2017-2018
Síkból térbe. Festmény, szobor animáció Jean Francois Millet Angelus, Esti harangszó (1859) és Salvador Dali Angelus (1933-35) című festményéhez
bemutató foglalkozás és konzultáció
Időpont: 2018. január 25.
A program célja: A bemutatóóra után a meghívott rajztanárok, vizuális kultúrát tanítók betekintést kaphattak a Képességdiagnosztika és tehetséggondozás vizuális képességfejlesztéssel mesterprogramba, és az MTA-ELTE szakmódszertani pályázat kísérleti programjába. A program beszélgetéssel zárult, amelyen a résztvevők hozzászólhattak, megoszthatták a témával kapcsolatban felmerülő gondolataikat. Az Iskolagalériában megtekinthették a rajzszakkörös és a kísérleti programban résztvevő diákjaink alkotásait.
A program koordinátora: Kugler Erika mesterpedagógus